Демилгелер Келечек муунга инвестициялоо Аларда кандай болду экен?

01.06.2016

Чыгыш менен Батыш: Япониядагы жана АКШдагы балдар бакчалары

Жанна Пырчина – Нью Джерсидеги, АКШ, балдар бакчасынын окутуучусу. Өзү Америкага көчүп барганга чейин, ал Японияда 0дөн 6 жашка чейинки балдар үчүн атайын мектепте төрт жыл иштеди. Жанна ушул эки өлкөнүн мектепке чейинки билим берүүсүнүн ортосундагы айырма жөнүндө өзүнүн байкоолорун "Летидор" менен бөлүштү. Көрсө, Японияда кошумча тамак берилбейт экен, балдар жамааттык ишке багыт алган, ал эми балдар бакчасында орундардын жетишсиздигинин көйгөйү Россиядагыдай эле курч турат. Америкада бүткүл персонал манжаларынын изин тапшырууга жана алгачкы медициналык жардамды көрсөтө билүүгө тийиш, ал эми балдар жекече ийгиликке багыт алган.

 

Япония: тартип жана үй-бүлөлүк дөөлөттөр

 

Жанна Томск мамлекеттик университетинин эл аралык мамилелер факультетин бүтүргөн жана 2006-жылы Япониянын ири шаарларынын бири болгон Киотого барган.

- Мен офистен иш табам деп ойлогом, бирок бул татаал болуп чыкты, менин билимдерим англис тилинде окутуучу программасы бар мектепке чейинки мекемеде талап кылынып чыкты. Өлкөнүн калкынын болжол менен 97 %ы япон тилинде гана сүйлөгөн япондор болгон кыйла бир тектүү Японияда англис тилин билүү өтө жогору бааланат; билим берүү мекемелеринин көпчүлүгү чет өлкөлүк, негизинен Батыш маданиятын таанып-билүү жана киргизүү, балдарды англис тилине окутуу үчүн чет өлкөлүк окутуучуларды жалдайт. Мен иштеген мектепте жарым жаштан 6 жашка чейинки балдар окуйт, биз балдар менен англис тилинде гана баарлашчубуз.

 

Японияда мектепке чейинки мекемелердин бир нече тиби, толук жана толук эмес жумуш күнү иштеген жеке жана мамлекеттик мекемелер бар. Балдар бакчаларында орундардын жетишсиздигинин көйгөйү жана күтүү барактары Японияда азыркы турмуштун нормаларынын бири болуп саналат.

 

 

 

 

Мамлекеттик мектепке чейинки мекемелердин кызмат көрсөтүүлөрүнүн наркы үй-бүлөнүн кирешесинин негизинде эсептелет жана жеке балдар бакчаларынан кыйла айырмаланат. Мисалы, мамлекеттик балдар бакчасында баланын бир ай болушу 100 доллардан 300 долларга чейин өзгөрүп турат, ошол эле учурда жеке балдар бакчаларында 1000 доллардан 1500 долларга чейин жетиши мүмкүн. Мында бардык сыртка чыгуу иш-чаралары жана экскурсиялар өзүнчө төлөнөт.

 

Бүткүл төрт жыл бою мен бир жаштан үч жашка чейинки балдардын тобунда негизги окутуучу болуп иштедим. Жайлуу шарттар, чоң бөлмөлөр, окутуучулар менен балдардын балансташкан катышы (курагына жараша бир чоң кишиге 3-5 бала), жардамчылардын жана ассистенттердин болушу, ыңгайлуу расписание жана ар түрдүү иш-чаралар окуу процессине көңүл бурууга жана тартип көз карашынан алганда жогорку натыйжаларга жетишүүгө мүмкүндүк берет.

 

Билим берүү программасы өтө мазмундуу болучу, биз оюн формасында айлана-чөйрөнү, түстөрдү, формаларды, цифраларды, тамгаларды окучубуз, Доман карточка системасын колдончубуз. Ошондой эле балдар музыка, спорт менен машыкчу, театр чеберчилигинин негиздерин таанып-билчү. Жаңсоо тилине зор басым жасалчу, ал колдордун моторикасын өнүктүрүүгө жардам берет жана тилдин өнүгүшүнө көмөктөшөт. Мисалы, 1 жашка чейинки сүйлөбөгөн балдар тамак жегиси же уктагысы келгенин көрсөтүп, ооруп жана кыйналып жатканын билдирип, кайсы жери ооруп жатканын көрсөтө алат.

 

Ай сайын мектептен тышкаркы чогулушта биз балдар менен оюн-зоокторду уюштурчубуз: ыр ырдап же бийлечүбүз. Бир жолу «Мен сени тундрага алып кетем» ("Увезу тебя я в тундру") ырынын коштоосу менен чукчалардын бийин койдук, улуттук костюмдарды тиктик, репетицияга эки ай кетти, бирок дээрлик бардык бийчилер синхрондуу кыймылдады.

 

Айта кетүү керек, бүткүл коомдун жамааттык же топтук уюшуусунун аркасында япон балдары өтө ынтымактуу жана тартиптүү. Эреже катары, алар тынч жана айткан сөздү угат. Эл алдында чыр чыгарган наристени элестетүү мүмкүн эмес, мында ата-энелер өз балдарына кыйкырбайт жана чаппайт.

 

Японияда үй-бүлөнүн ролу өтө жогору бааланат. Эне менен баланын ортосундагы байланыш өтө күчтүү, анткени башталгыч мектепке барганга чейин алар тыгыз денебой жактан жана психологиялык өз ара аракетте болот. Мисалы, салттуу түрдө бүткүл үй-бүлө ваннага бирге түшөт жана бир бөлмөдө уктайт. Балдар өз ата-энелерин ушунчалык жакшы көрүп жана урматтагандыктан, аларды терс кыялы же жаман жүрүш-турушу менен таарынткысы келбейт. Ошондой эле балдар наристе кезинен тартып коомдо жана анын мыйзамдары боюнча жашоого көнөт. Энелер жаны туулган баласын дайыма, мисалы, ресторанга өзү менен бирге алып жүрөт, ал жерде жайлуулук үчүн бардык шарттар түзүлгөн: кадам сайын таптаза ажатканалар, аларда балдардын гигиенасы үчүн каражаттар, жалаягын алмаштыра турган стол, эмизүү үчүн орун бар.

 

Япон коомунда окутуучунун статусу өтө жогору. Окутуучуну балдар да, чоң кишилер да урматтайт. Баарлашуу учурунда ата-энелер эң жогорку даражадагы урматтоосун көрсөтөт, эч качан каяша айтышпайт жана көп учурда кандайдыр-бир майда белектерди, тамак-ашты же сувенирлерди алып келет. Ошондой эле педагогдордун ишине, өзгөчө Россияга салыштырганда, жакшы акча төлөнөт.

 

 

 

Мен иштеген мектепте бардык бөлмөлөрдө видео байкоо жүргүзүү камералары орнотулган болучу. Ата-энелерде же жетекчилерде дайыма балдар жана окутуучулар эмне кылып жатканын карап көрүү мүмкүнчүлүгү бар. Соңку жылдары башка өлкөлөрдөгүдөй эле, Японияда балдарды мыйзамсыз фото- жана видео тартуу орун алган көйгөй бар, бирок ал расмий түрдө жарыя кылынбайт. Балдарды ашкере көңүл буруудан мыйзамдуу түрлө калкалоого аракет кылышат. Мисалы, мектепке чейинки мекемелерде фотого тартууга жана ата-энелердин уруксаты болмоюнча башка балдардын фото- жана видеосун таратууга тыюу салынган.

 

Мыйзамсыз фотого же видеого тартуу мүмкүнчүлүгүн жокко чыгаруу үчүн мектептердеги жана балдар бакчаларындагы педагогдор өзүнүн жанында мобилдүү телефонду алып жүрүүгө укуксуз.

 

Япония түркүн түстүү салттарга жана майрамдарга бай, алар билим берүү процессинин жана коомдук турмуштун ажыралгыс бөлүгү болуп саналат. Көп сандаган фестивалдар жаратылышка жана сезондук өзгөрүүлөргө арналган. Жаңы жыл жаңы пландарды жана үмүт-тилектерди мүнөздөйт, япондор үйдү карагайдын бутактары жана бамбук менен кооздойт, атайын тамак-аштарды жасайт, майрамдык кимонону кийет жана храмдар менен сейил бактарга жөнөшөт. Сакура гүлдөгөн мезгилде март-апрелде ушул кубулушка суктануу үчүн бүткүл үй-бүлөсү менен барып, гүлдөп жаткан бактардын алдына жайгашат жана ала келген тамак-ашын жейт, балдар анын айланасында ойнойт.

 

Танабата жылдыздарынын жайкы фестивалы теңирдин дарыясы менен түбөлүккө айрылган сүйүшкөндөр Орихимэ жана Хикобоси (Койчу жана Токуучу) жөнүндө уламышка негизделген. Саманчынын жолунун эки тарабында жайгашкан Вега жана Альтаир жылдыздары сүйүшкөндөрдү туюнтат жана жыл сайын жетинчи айдын жетинчи түнүндө жолугушат. 7-июль күнү япондор түстүү кагаздын үзүктөрүнө өз тилектерин жазат жана аны менен бамбуктун бутактарын кооздойт. Көпчүлүгү жайкы кимонону кийет жана параддар менен майрамдык иш-чараларга катышат: ыр ырдашат жана бийлешет. Күзүндө япондор күзгү жалбырактарды көрүү үчүн жөнөшөт, бул жылдык циклди аяктайт.

 

 

 

Япон балдарынын ден соолугу өтө мыкты экени белгилүү жана Японияда өмүрдүн узактыгы – дүйнөдөгү эң узактардын бири. Буга көмөкчү болгон факторлордун бири болуп жашоо ыңгайы жана тамак-ашы саналат. Японияда балдар үчүн «кошумча тамак берүү» түшүнүгү жок, балдарды эмчек эмүүдөн же жасалма тамактандыруудан дароо чоң кишилердин тамак-ашына өткөрөт. Азыктарды майдалабайт, туурабайт.

 

Балдар, чоң кишилер сыяктуу эле, негизинен күрүч, балык, буурчак, жашылча жана мөмөлөр менен тамактанат. Эртең мененки тамакка демейки ботконун ордуна балдарга тамактардын топтомун берет, ал көбүнесе орустардын түшкү тамагына окшош. Бирок болор-болбос көрсөткүчтөргө карабастан, соңку жылдары Японияда туура эмес тамактануунун жана фастфуд таралышынын айынан семирип кетүү көйгөйү пайда боло баштады. Кенже мектеп окуучуларынын арасында толук балдар пайда боло баштады.

 

Японияда ден соолук, дары-дармек жана балдарды дарылоо жагынан башка өлкөлөрдөн чоң айырмасы бар. Мисалы, Россиядагыдай ороп-чулгабайт, жеңил-желпи кийиндирет. Энеси куртка жана тумак кийип, ал эми баласы жука көйнөкчөн жана чолок шымчан бараткан көрүнүштү көп көрүүгө болот. Мында балдар чанда ооруйт жана эгерде алардын мурду бүтүп же жөтөлүп калса, ата-энелер аларга дары-дармек берүүгө шашылбайт, оору күчөп кетсе гана дары беришет.

 

Японияда демейде муундардын байланышы күчтүү болгонуна карабастан, азыркы үй-бүлө (ата-энелер-балдар) негизинен чоң эне, чоң аталардан өзүнчө жашайт, алар айрым убакытты неберелер менен өткөрөт, бирок алардын жашоосуна кийлигишпейт, өз пикирин таңуулабайт.

 

Япон айымдар балдар пайда болгондон кийин иштөөнү толук токтотуп жана бүткүл убактысын үй-бүлөгө арнагандыктан, бала багуучу аялдардын кызмат көрсөтүүлөрү АКШдан айырмаланып популярдуу эмес, ал жерде бала багуучу аялдардын кызмат көрсөтүүлөрү кеңири орун алган.

 

Америка: индивидуализм жана ундан жасалган көп тамак

 

Америкада мектепке чейинки билим берүү япондукунан өтө айырмаланат. Биринчи кезекте Япониядагы коомдун бир тектүүлүгүн белгилеп кетүү керек, ал жерде коомдун ар кандай катмарларынын кирешелери болор-болбос айырмаланат. Америкалык системада калктын аз камсыз болгон катмарлары менен мал-мүлктүү адамдардын ортосундагы айырма эбегейсиз зор. Бул мектепке чейинки билим берүүнү өнүктүрүүдө мүмкүн болгон ар кандай вариацияларды түзөт. АКШда жеке жана мамлекеттик балдар бакчалары жана балдарды багуучу борборлор бар.

 

Балдардын көпчүлүгү наристе курактан тартып 3 жашка чейин жеке мекемелерге барат, үч-беш жаштагы балдардын жарымынан көбү окутуунун стандарттык программасы бар мамлекеттик балдар бакчаларына барат. Беш жаштан алты жашка чейинки балдар соңку жылы мектепке даярданат: сабактарга барат, үй тапшырмаларын аткарат жана билимдерин жана тилди, математиканы, коомдук жана табигый илимдерди билүүсүн өркүндөтөт.

 

Окутуунун наркы сапатка түздөн-түз байланыштуу, ал педагогдорун билиминин деңгээли (окутуучунун даярдыгынын деңгээли канчалык жогору болсо, ошончолук жакшы), балдардын санына карата окутуучулардын катышы (бир чоң кишинин камкордугунда балдар канчалык аз болсо, ар бир конкреттүү балага ошончолук көп убакыт бөлүнөт) жана өнүктүрүү программаларынын жана ресурстарынын болушу (программалар канчалык ар түрдүү жана кызыктуу болсо, материалдар, китептер жана оюнчуктар канчалык көп болсо, мектепке чейинки балдардын акыл-эс жана социалдык жактан өнүгүшү үчүн ошончолук пайдалуу) менен аныкталат. Штатка жана калктуу конушка, сааттардын санына жана сапатына жараша балдар бакчаларындагы акы төлөө айына 100 доллардан башталып жана эки миң долларга жана андан ашыкка чейин жетиши мүмкүн.

 

Америкалык система балдарды балдар бакчаларында жана яслилерде тарбиялоону кубаттайт, аларды ата-энелер өтө талап кылат, анткени баланы багуу боюнча акы төлөнүүчү өргүү – 3 ай, ал аяктагандан кийин көпчүлүк энелер толук жумуш күнүнө ишке чыгат.

 

АКШда (Нью-Йорк – Нью Джерси региону) мен чакан жеке мектепке чейинки мекемеде иштедим, ал жерде окутуучунун же тагыраак айтканда тарбиячынын негизги милдети балдарга көз салуу жана аларды багуу (тамак берүү, кийимин, подгузниктерди алмаштыруу, сейилдеп бастыруу, уктоо сааты, оюндар, ырлар жана китеп окуу). Нью-Йорк сыяктуу мегаполисте өтө көп учурда сейилдеп басуу үчүн өзүнүн аймагы жок, андыктан балдар коңшу сейил бактарына жана оюн аянтчаларына барат.

 

Японияда жана Америкада балдарды тарбиялоо ыкмалары кыйла айырмаланат. Японияда балдарды жамаатка, командадагы ийгиликке жана топтолгон билимдерди сактоого багыт алуу менен тарбиялашат. Ал эми АКШда, тескерисинче, конкреттүү индивидуумдун ийгилиги, өзүнө ишеничи жана жаңы нерселерге умтулуу кубатталат. Мисалы, Рождествону жана Ханукини майрамдоо учурунда америкалык балдар бакчасында балдар өз тапшырмаларын аткарат да, бири-биринин сүйлөгөн сөздөрүн укпастан, өз иши менен алектенип тарап кетет.

 

АКШда ар бир конкреттүү штаттын муктаждыктарын эске алуу менен иштелип чыккан стандарттардын билим берүүнүн жана окутуучунун даярдыгынын деңгээлине, топтогу чоң кишилердин жана балдардын катышына, ар кандай кодулоонун жоктугуна жана билим берүү процессине калктын бардык топторун, башкача айтканда, атайын муктаждыктары бар балдарды (майыптарды, аз камсыз болгондорду, социалдык жана эмоциялык жактан өнүкпөгөн) тартууга шайкештигине зор маани берилет.

 

Видео байкоо жүргүзүү программалары бардык жерде орун алган. Балдар бакчасындагы ишке киришүү үчүн бүткүл персонал манжаларынан издерин берүүгө тийиш, алар укук бузуулар жана соттуулук жок экендигине кепилдик берет. Алгачкы медициналык жардам көрсөтүү жана жүрөк-өпкөнү реанимациялоо боюнча сертификат ден соолугун жана санитардык-эпидемиологиялык нормаларга шайкештигин текшерүү сыяктуу эле милдеттүү.

 

Гигиенанын жана ден соолуктун америкалык жана япондук эрежелеринде жана нормаларында зор айырма байкалат. Японияда ар кандай мектепке чейинки мекемеде бут кийим милдеттүү түрдө алмаштырылат, бирок Америкада бул жөн гана каралган эмес. Америкалык мектепке чейинки баланын тамак-ашы анын япон теңтушунун тамак-ашынан кескин айырмаланат. Наристелер «кошумча тамак берүүдөн» жана эзип бышырылган картошкадан башталат, бара-бара боткого, жүгөрү таякчасына, шорпого, сүт азыктарына жана бутербродго өтөт жана ар кандай макарон азыктары жана эт продуктулары менен улантылат. Японияда балдар кенже курактан тартып көк чай жана чөптөн жасалган суусундуктарды ичип баштайт, бирок Америкада балдар суу жана сүт ичишет.

 

Менин байкоолорум боюнча, АКШда тарбиячынын статусу, ошондой эле эмгегине акы төлөө жогору эмес (жалпы экономикалык өңүткө жана жашоо деңгээлине салыштырмалуу). Мектепке чейинки жеке мекемелерге зор суроо-талапка жана бул мекемелерди каттоонун жана стандартташтыруунун ачык системасынын болушуна байланыштуу мен бул өлкөдө балдар бакчасын ачуу кыйла пайдалуу экенин байкадым.

 

 http://letidor.ru/

Акыркы жаңылыктар

15.09.2018

Эл аралык уюм экс-президент Роза Отунбаеваны дүйнөлүк сыйлыкка көрсөттү

“Search for Common Ground” ("Жалпы кызыкчылыктарды издөө") эл аралык бейөкмөт уюму Кыргызстандын экс-президенти Роза Отунбаеваны “Жалпы кызыкчылыктар” сыйлыгына көрсөттү. Бул тууралуу аталган уюмдун сайтында жарыяланды.   Уюмдун Бишкектеги өкүлчүлүгү тараткан билдирүүдө Отунбаевага бул сыйлык көп түрдүүлүккө, маданиятка жана билим берүүгө колдоо көрсөтүү менен өлкөдөгү тынчтыкты бекемдөөгө кошкон салымы үчүн ыйгарылары жазылган.   “Роза Отунбаева 2010-жылы ...
13.09.2018

Р.И. Отунбаеванын Ош жана Баткен облустарына болгон сапары

2018 жылдын 10 - сентябрында Кыргыз Республикасынын экс-Президенти, “Роза Отунбаеванын демилгеси” эл аралык коомдук фондунун негиздөөчүсү Р.И. Отунбаева Ош Мамлекеттик университетинин жана Ош Гуманитардык Педагогикалык Институтунун окутуучулук-профессордук курамы жана студенттери, “Эрайым” коомдук бирикмесинин, Кыргызстандагы “Энактус”, эң жигердүү, демилгелүү студенттер уюмунун, “СТЕМде кыз келиндердин мүмкүнчүлүктөрүн кеңейтүү жана ролун ...
10.09.2018

III Республикалык «Карек» балдар жана өспүрүмдөр кинофестивалы тасмаларды кабыл алуусун жарыялайт

III Республикалык  «Карек» балдар жана өспүрүмдөр кинофестивалы тасмаларды кабыл алуусун жарыялайт   Кинофестивалга кинематографияга кызыккан 7 жаштан – 17 жашка чейинки мектеп окуучулардын бардыгы катыша алат. Ал үчүн каалаган камерага, планшетке же телефонго,10 мүнөткө чейинки кыскаметраждуу кино тартуу керек. Кинофестивалга катышууга сунушталып жаткан даяр тасма төмөндөгү форматтардын биринде болуусу зарыл (mov, mp4, m4v, mpeg). Ар түркүн ...
07.09.2018

Үстүбүздөгү жылдын 10-12-сентябрь күндөрү Р.И. Отунбаева Ош жана Баткен облустарынын Жогорку окуу жайларында кездешүүлөрдү өткөрөт

Кыргыз Республикасынын экс-Президентинин бул сапары билим берүү жана маданий багыттагы бир канча иш чараларга катышууга жана маанилүү жолугушууларга арналып жатат. Cапар учурунда Р.Отунбаева Ош Мамлекеттик университетинде ардактуу профессор катары окуу жайдын окутуучулук-профессордук курамы жана студенттери менен жолугушат,аларга билим берүү тармагынын дүйнөдөгү заманбап көрүнүштөрү жөнүндө лекция окуйт. Университеттеги акыркы жылдары ...
30.08.2018

«Климаттык кутучанын мектептер үчүн натыйжалуулугу» тренингинин экинчи күнүнүн фотоотчету

Жаңы окуу жылынын алдында Бишкек шаарынын биология, химия, география жана экология боюнча 200дөн ашык мугалими борбор шаарда 28-29-августта «Климаттык кутучаны» Бишкек шаарынын жалпы билим берүүчү мектептеринин окуу процессине интеграциялоо» тренингинде жолугушту, ал жерде окуу-оюн куралын пайдалануунун натыйжалуу мүмкүнчүлүктөрүн изилдешти.
29.08.2018

«Климаттык кутучанын мектептер үчүн натыйжалуулугу» тренингинин биринчи күнүнүн фотоотчету

Жаңы окуу жылынын алдында Бишкек шаарынын биология, химия, география жана экология боюнча 200дөн ашык мугалими борбор шаарда 28-29-августта «Климаттык кутучаны» Бишкек шаарынын жалпы билим берүүчү мектептеринин окуу процессине интеграциялоо» тренингинде жолугушту, ал жерде окуу-оюн куралын пайдалануунун натыйжалуу мүмкүнчүлүктөрүн изилдешти.
28.08.2018

Жаңы окуу жылынын алдында педагогдор «Климаттык кутучанын мектептер үчүн натыйжалуулугун» талкуулады

Азыркы коом дайыма үзгүлтүксүз өнүгүү жана өзгөрүү жолунда турат. Мындай коомдо билим берүү тутуму да коом, ата-энелер жана балдар тарабынан суроо-талаптарга шайкеш келүү үчүн өзгөрүп жана өркүндөп турууга тийиш. 2-11 класстардын окуучуларына арналган «Климаттык кутуча» окуу-оюн материалдарынын комплекти азыркы учурдун жана билим берүү тутумунун маселелерине жооп берген ушундай ыкмалардын бири болуп калды.   Жаңы окуу жылынын алдында Бишкек ...
27.08.2018

Борбордо «Мугалимдерге климаттын өзгөрүшү жөнүндө» тренинги өтөт

28-29-августта Бишкек шаарында борбордогу мектептердин табигый илимдер мугалимдери үчүн «Климаттык кутучаны» Бишкек шаарынын жалпы билим берүүчү мектептеринин окуу процессине интеграциялоо» темасына кыргыз жана орус тилдеринде тренингдер өтөт.   «Климаттык кутуча» – бул «Климаттын өзгөрүшү» темасы боюнча, бүтүндөй алганда, климаттын өзгөрүшүнүн курчап турган чөйрөгө таасири жөнүндө жаштардын жана коомчулуктун маалымдар болушун ...
23.08.2018

Сүйүнчү! Сүйүнчү!

Балдар үчүн Жаңы окуу жылына карата “Роза Отунбаевнын демилгеси” Эл аралык коомдук фонду тарабынан “Биз мектепке барабыз” аттуу түрмөгүнүн алкагында биринчи жолу окуучулар жана ата-энелер үчүн төмөндөгү китептер жарык көрдү. “Мектепке даярдык”Автору: Догдургүл Кендирбаева Сүрөтчүсү: Бек Жайчыбеков Бул китеп мектепке бара турган балдарды психологиялык жактан даяр¬доого багытталган. Китепте ар дайым ата-энесинин гана айланасында жүргөн ...
22.08.2018

«Кыргызстаныбызды кыдырабыз» - фонддун балдар үчүн жаңы басылмасы

Кыргызстанды өнүктүрүү жылында «Роза Отунбаеванын демилгеси» ЭКФ «Кыргызстаныбызды кыдырабыз» деген сонун китепти чыгарды.   Бул жөн гана таанып-билүү китеби эмес, бул чыныгы энциклопедия, ал балдар үчүн кызыктуу жана жеткиликтүү болгон саякат-аңгеме түрүндө жазылган. Кең-кесири карталар, ачык жана кооз сүрөттөр, ар бир областтын ажайып жерлерине милдеттүү түрдө басым жасоо, балдар үчүн тапшырмалар жана ата-энелер менен педагогдор үчүн ...
21.08.2018

Жайлоо бала бакчаларында чет элдик ыктыярчылар балдарды ар нерсеге үйрөтүүдө

Республиканын ар тарабындагы жайлоо бала бакчаларында жеткинчектер англис тилин, чет элдин маданиятын үйрөнүүдө. Тынчтык корпусунун (Peace Corps) жана Корей агентствосунун (KOICA) ыктыярчылары балдарга англис, корей тилдерин үйрөтүүдө. Тынчтык корпусунун ыктыярчысы Джеффри Винкелман балдарга англис тилин жана ден-соолукту чыӊдоо, тазалыкты сактоо сырлары менен бөлүштү. Андан тышкары жеткинчектерге искусство тууралуу дагы бөлүштү. Ал эми Холли Тила ...
15.08.2018

IV «Мекендештер» Форумунан фото жана видео репортаждар

Урматтуу Форумдун катышуучулары!   2018-жылдагы «Мекендештер» Форумуна катышканыңар жана аны өткөрүүгө кошкон салымыңар үчүн Сиздерге ыраазычылык билдиребиз! Быйылкы жылдагы Форумду өткөрүүгө дүйнөнүн 20 өлкөсүнөн 300дөн ашык адам катышты. Тартылган аудитория, маанилүү темалар, көрүнүктүү спикерлер – ушулардын бардыгы – «Мекендештер - 2018» 4-форуму!   Эки күндүк иштин натыйжаларына Ысык-Көлдүн жээгиндеги пайдалуу таанышууларды, кызматташтык ...

Издөө

Экс-президенттик институт

«Устат» долбоору

Мектепке даярдык көрүүчү жыл


School of Childhood

Садики на джайлоо

Gardens on jailoo

Балачак мектеби

School of Childhood

Билим фестивалы

«Эко-долбоор»

«Жылдыздар бөбөктөргө китеп окуйт»

КРда мектеп тамак-ашын ылайыкташтыруу

Балдар үчүн мастер-класстар

«Балдар филармониясы»

«Поэзия кечелери»

Биздин басылмалар

«Мекендештер»


mekendeshter-logo

«Бешик ырлары»


beshik-logo

Видео

Форум Мекендештер-2018

«Аларда кандай болду экен?»

«Фонддун долбоорлору»