Демилгелер Келечек муунга инвестициялоо Аларда кандай болду экен?

01.06.2016

Чыгыш менен Батыш: Япониядагы жана АКШдагы балдар бакчалары

Жанна Пырчина – Нью Джерсидеги, АКШ, балдар бакчасынын окутуучусу. Өзү Америкага көчүп барганга чейин, ал Японияда 0дөн 6 жашка чейинки балдар үчүн атайын мектепте төрт жыл иштеди. Жанна ушул эки өлкөнүн мектепке чейинки билим берүүсүнүн ортосундагы айырма жөнүндө өзүнүн байкоолорун "Летидор" менен бөлүштү. Көрсө, Японияда кошумча тамак берилбейт экен, балдар жамааттык ишке багыт алган, ал эми балдар бакчасында орундардын жетишсиздигинин көйгөйү Россиядагыдай эле курч турат. Америкада бүткүл персонал манжаларынын изин тапшырууга жана алгачкы медициналык жардамды көрсөтө билүүгө тийиш, ал эми балдар жекече ийгиликке багыт алган.

 

Япония: тартип жана үй-бүлөлүк дөөлөттөр

 

Жанна Томск мамлекеттик университетинин эл аралык мамилелер факультетин бүтүргөн жана 2006-жылы Япониянын ири шаарларынын бири болгон Киотого барган.

- Мен офистен иш табам деп ойлогом, бирок бул татаал болуп чыкты, менин билимдерим англис тилинде окутуучу программасы бар мектепке чейинки мекемеде талап кылынып чыкты. Өлкөнүн калкынын болжол менен 97 %ы япон тилинде гана сүйлөгөн япондор болгон кыйла бир тектүү Японияда англис тилин билүү өтө жогору бааланат; билим берүү мекемелеринин көпчүлүгү чет өлкөлүк, негизинен Батыш маданиятын таанып-билүү жана киргизүү, балдарды англис тилине окутуу үчүн чет өлкөлүк окутуучуларды жалдайт. Мен иштеген мектепте жарым жаштан 6 жашка чейинки балдар окуйт, биз балдар менен англис тилинде гана баарлашчубуз.

 

Японияда мектепке чейинки мекемелердин бир нече тиби, толук жана толук эмес жумуш күнү иштеген жеке жана мамлекеттик мекемелер бар. Балдар бакчаларында орундардын жетишсиздигинин көйгөйү жана күтүү барактары Японияда азыркы турмуштун нормаларынын бири болуп саналат.

 

 

 

 

Мамлекеттик мектепке чейинки мекемелердин кызмат көрсөтүүлөрүнүн наркы үй-бүлөнүн кирешесинин негизинде эсептелет жана жеке балдар бакчаларынан кыйла айырмаланат. Мисалы, мамлекеттик балдар бакчасында баланын бир ай болушу 100 доллардан 300 долларга чейин өзгөрүп турат, ошол эле учурда жеке балдар бакчаларында 1000 доллардан 1500 долларга чейин жетиши мүмкүн. Мында бардык сыртка чыгуу иш-чаралары жана экскурсиялар өзүнчө төлөнөт.

 

Бүткүл төрт жыл бою мен бир жаштан үч жашка чейинки балдардын тобунда негизги окутуучу болуп иштедим. Жайлуу шарттар, чоң бөлмөлөр, окутуучулар менен балдардын балансташкан катышы (курагына жараша бир чоң кишиге 3-5 бала), жардамчылардын жана ассистенттердин болушу, ыңгайлуу расписание жана ар түрдүү иш-чаралар окуу процессине көңүл бурууга жана тартип көз карашынан алганда жогорку натыйжаларга жетишүүгө мүмкүндүк берет.

 

Билим берүү программасы өтө мазмундуу болучу, биз оюн формасында айлана-чөйрөнү, түстөрдү, формаларды, цифраларды, тамгаларды окучубуз, Доман карточка системасын колдончубуз. Ошондой эле балдар музыка, спорт менен машыкчу, театр чеберчилигинин негиздерин таанып-билчү. Жаңсоо тилине зор басым жасалчу, ал колдордун моторикасын өнүктүрүүгө жардам берет жана тилдин өнүгүшүнө көмөктөшөт. Мисалы, 1 жашка чейинки сүйлөбөгөн балдар тамак жегиси же уктагысы келгенин көрсөтүп, ооруп жана кыйналып жатканын билдирип, кайсы жери ооруп жатканын көрсөтө алат.

 

Ай сайын мектептен тышкаркы чогулушта биз балдар менен оюн-зоокторду уюштурчубуз: ыр ырдап же бийлечүбүз. Бир жолу «Мен сени тундрага алып кетем» ("Увезу тебя я в тундру") ырынын коштоосу менен чукчалардын бийин койдук, улуттук костюмдарды тиктик, репетицияга эки ай кетти, бирок дээрлик бардык бийчилер синхрондуу кыймылдады.

 

Айта кетүү керек, бүткүл коомдун жамааттык же топтук уюшуусунун аркасында япон балдары өтө ынтымактуу жана тартиптүү. Эреже катары, алар тынч жана айткан сөздү угат. Эл алдында чыр чыгарган наристени элестетүү мүмкүн эмес, мында ата-энелер өз балдарына кыйкырбайт жана чаппайт.

 

Японияда үй-бүлөнүн ролу өтө жогору бааланат. Эне менен баланын ортосундагы байланыш өтө күчтүү, анткени башталгыч мектепке барганга чейин алар тыгыз денебой жактан жана психологиялык өз ара аракетте болот. Мисалы, салттуу түрдө бүткүл үй-бүлө ваннага бирге түшөт жана бир бөлмөдө уктайт. Балдар өз ата-энелерин ушунчалык жакшы көрүп жана урматтагандыктан, аларды терс кыялы же жаман жүрүш-турушу менен таарынткысы келбейт. Ошондой эле балдар наристе кезинен тартып коомдо жана анын мыйзамдары боюнча жашоого көнөт. Энелер жаны туулган баласын дайыма, мисалы, ресторанга өзү менен бирге алып жүрөт, ал жерде жайлуулук үчүн бардык шарттар түзүлгөн: кадам сайын таптаза ажатканалар, аларда балдардын гигиенасы үчүн каражаттар, жалаягын алмаштыра турган стол, эмизүү үчүн орун бар.

 

Япон коомунда окутуучунун статусу өтө жогору. Окутуучуну балдар да, чоң кишилер да урматтайт. Баарлашуу учурунда ата-энелер эң жогорку даражадагы урматтоосун көрсөтөт, эч качан каяша айтышпайт жана көп учурда кандайдыр-бир майда белектерди, тамак-ашты же сувенирлерди алып келет. Ошондой эле педагогдордун ишине, өзгөчө Россияга салыштырганда, жакшы акча төлөнөт.

 

 

 

Мен иштеген мектепте бардык бөлмөлөрдө видео байкоо жүргүзүү камералары орнотулган болучу. Ата-энелерде же жетекчилерде дайыма балдар жана окутуучулар эмне кылып жатканын карап көрүү мүмкүнчүлүгү бар. Соңку жылдары башка өлкөлөрдөгүдөй эле, Японияда балдарды мыйзамсыз фото- жана видео тартуу орун алган көйгөй бар, бирок ал расмий түрдө жарыя кылынбайт. Балдарды ашкере көңүл буруудан мыйзамдуу түрлө калкалоого аракет кылышат. Мисалы, мектепке чейинки мекемелерде фотого тартууга жана ата-энелердин уруксаты болмоюнча башка балдардын фото- жана видеосун таратууга тыюу салынган.

 

Мыйзамсыз фотого же видеого тартуу мүмкүнчүлүгүн жокко чыгаруу үчүн мектептердеги жана балдар бакчаларындагы педагогдор өзүнүн жанында мобилдүү телефонду алып жүрүүгө укуксуз.

 

Япония түркүн түстүү салттарга жана майрамдарга бай, алар билим берүү процессинин жана коомдук турмуштун ажыралгыс бөлүгү болуп саналат. Көп сандаган фестивалдар жаратылышка жана сезондук өзгөрүүлөргө арналган. Жаңы жыл жаңы пландарды жана үмүт-тилектерди мүнөздөйт, япондор үйдү карагайдын бутактары жана бамбук менен кооздойт, атайын тамак-аштарды жасайт, майрамдык кимонону кийет жана храмдар менен сейил бактарга жөнөшөт. Сакура гүлдөгөн мезгилде март-апрелде ушул кубулушка суктануу үчүн бүткүл үй-бүлөсү менен барып, гүлдөп жаткан бактардын алдына жайгашат жана ала келген тамак-ашын жейт, балдар анын айланасында ойнойт.

 

Танабата жылдыздарынын жайкы фестивалы теңирдин дарыясы менен түбөлүккө айрылган сүйүшкөндөр Орихимэ жана Хикобоси (Койчу жана Токуучу) жөнүндө уламышка негизделген. Саманчынын жолунун эки тарабында жайгашкан Вега жана Альтаир жылдыздары сүйүшкөндөрдү туюнтат жана жыл сайын жетинчи айдын жетинчи түнүндө жолугушат. 7-июль күнү япондор түстүү кагаздын үзүктөрүнө өз тилектерин жазат жана аны менен бамбуктун бутактарын кооздойт. Көпчүлүгү жайкы кимонону кийет жана параддар менен майрамдык иш-чараларга катышат: ыр ырдашат жана бийлешет. Күзүндө япондор күзгү жалбырактарды көрүү үчүн жөнөшөт, бул жылдык циклди аяктайт.

 

 

 

Япон балдарынын ден соолугу өтө мыкты экени белгилүү жана Японияда өмүрдүн узактыгы – дүйнөдөгү эң узактардын бири. Буга көмөкчү болгон факторлордун бири болуп жашоо ыңгайы жана тамак-ашы саналат. Японияда балдар үчүн «кошумча тамак берүү» түшүнүгү жок, балдарды эмчек эмүүдөн же жасалма тамактандыруудан дароо чоң кишилердин тамак-ашына өткөрөт. Азыктарды майдалабайт, туурабайт.

 

Балдар, чоң кишилер сыяктуу эле, негизинен күрүч, балык, буурчак, жашылча жана мөмөлөр менен тамактанат. Эртең мененки тамакка демейки ботконун ордуна балдарга тамактардын топтомун берет, ал көбүнесе орустардын түшкү тамагына окшош. Бирок болор-болбос көрсөткүчтөргө карабастан, соңку жылдары Японияда туура эмес тамактануунун жана фастфуд таралышынын айынан семирип кетүү көйгөйү пайда боло баштады. Кенже мектеп окуучуларынын арасында толук балдар пайда боло баштады.

 

Японияда ден соолук, дары-дармек жана балдарды дарылоо жагынан башка өлкөлөрдөн чоң айырмасы бар. Мисалы, Россиядагыдай ороп-чулгабайт, жеңил-желпи кийиндирет. Энеси куртка жана тумак кийип, ал эми баласы жука көйнөкчөн жана чолок шымчан бараткан көрүнүштү көп көрүүгө болот. Мында балдар чанда ооруйт жана эгерде алардын мурду бүтүп же жөтөлүп калса, ата-энелер аларга дары-дармек берүүгө шашылбайт, оору күчөп кетсе гана дары беришет.

 

Японияда демейде муундардын байланышы күчтүү болгонуна карабастан, азыркы үй-бүлө (ата-энелер-балдар) негизинен чоң эне, чоң аталардан өзүнчө жашайт, алар айрым убакытты неберелер менен өткөрөт, бирок алардын жашоосуна кийлигишпейт, өз пикирин таңуулабайт.

 

Япон айымдар балдар пайда болгондон кийин иштөөнү толук токтотуп жана бүткүл убактысын үй-бүлөгө арнагандыктан, бала багуучу аялдардын кызмат көрсөтүүлөрү АКШдан айырмаланып популярдуу эмес, ал жерде бала багуучу аялдардын кызмат көрсөтүүлөрү кеңири орун алган.

 

Америка: индивидуализм жана ундан жасалган көп тамак

 

Америкада мектепке чейинки билим берүү япондукунан өтө айырмаланат. Биринчи кезекте Япониядагы коомдун бир тектүүлүгүн белгилеп кетүү керек, ал жерде коомдун ар кандай катмарларынын кирешелери болор-болбос айырмаланат. Америкалык системада калктын аз камсыз болгон катмарлары менен мал-мүлктүү адамдардын ортосундагы айырма эбегейсиз зор. Бул мектепке чейинки билим берүүнү өнүктүрүүдө мүмкүн болгон ар кандай вариацияларды түзөт. АКШда жеке жана мамлекеттик балдар бакчалары жана балдарды багуучу борборлор бар.

 

Балдардын көпчүлүгү наристе курактан тартып 3 жашка чейин жеке мекемелерге барат, үч-беш жаштагы балдардын жарымынан көбү окутуунун стандарттык программасы бар мамлекеттик балдар бакчаларына барат. Беш жаштан алты жашка чейинки балдар соңку жылы мектепке даярданат: сабактарга барат, үй тапшырмаларын аткарат жана билимдерин жана тилди, математиканы, коомдук жана табигый илимдерди билүүсүн өркүндөтөт.

 

Окутуунун наркы сапатка түздөн-түз байланыштуу, ал педагогдорун билиминин деңгээли (окутуучунун даярдыгынын деңгээли канчалык жогору болсо, ошончолук жакшы), балдардын санына карата окутуучулардын катышы (бир чоң кишинин камкордугунда балдар канчалык аз болсо, ар бир конкреттүү балага ошончолук көп убакыт бөлүнөт) жана өнүктүрүү программаларынын жана ресурстарынын болушу (программалар канчалык ар түрдүү жана кызыктуу болсо, материалдар, китептер жана оюнчуктар канчалык көп болсо, мектепке чейинки балдардын акыл-эс жана социалдык жактан өнүгүшү үчүн ошончолук пайдалуу) менен аныкталат. Штатка жана калктуу конушка, сааттардын санына жана сапатына жараша балдар бакчаларындагы акы төлөө айына 100 доллардан башталып жана эки миң долларга жана андан ашыкка чейин жетиши мүмкүн.

 

Америкалык система балдарды балдар бакчаларында жана яслилерде тарбиялоону кубаттайт, аларды ата-энелер өтө талап кылат, анткени баланы багуу боюнча акы төлөнүүчү өргүү – 3 ай, ал аяктагандан кийин көпчүлүк энелер толук жумуш күнүнө ишке чыгат.

 

АКШда (Нью-Йорк – Нью Джерси региону) мен чакан жеке мектепке чейинки мекемеде иштедим, ал жерде окутуучунун же тагыраак айтканда тарбиячынын негизги милдети балдарга көз салуу жана аларды багуу (тамак берүү, кийимин, подгузниктерди алмаштыруу, сейилдеп бастыруу, уктоо сааты, оюндар, ырлар жана китеп окуу). Нью-Йорк сыяктуу мегаполисте өтө көп учурда сейилдеп басуу үчүн өзүнүн аймагы жок, андыктан балдар коңшу сейил бактарына жана оюн аянтчаларына барат.

 

Японияда жана Америкада балдарды тарбиялоо ыкмалары кыйла айырмаланат. Японияда балдарды жамаатка, командадагы ийгиликке жана топтолгон билимдерди сактоого багыт алуу менен тарбиялашат. Ал эми АКШда, тескерисинче, конкреттүү индивидуумдун ийгилиги, өзүнө ишеничи жана жаңы нерселерге умтулуу кубатталат. Мисалы, Рождествону жана Ханукини майрамдоо учурунда америкалык балдар бакчасында балдар өз тапшырмаларын аткарат да, бири-биринин сүйлөгөн сөздөрүн укпастан, өз иши менен алектенип тарап кетет.

 

АКШда ар бир конкреттүү штаттын муктаждыктарын эске алуу менен иштелип чыккан стандарттардын билим берүүнүн жана окутуучунун даярдыгынын деңгээлине, топтогу чоң кишилердин жана балдардын катышына, ар кандай кодулоонун жоктугуна жана билим берүү процессине калктын бардык топторун, башкача айтканда, атайын муктаждыктары бар балдарды (майыптарды, аз камсыз болгондорду, социалдык жана эмоциялык жактан өнүкпөгөн) тартууга шайкештигине зор маани берилет.

 

Видео байкоо жүргүзүү программалары бардык жерде орун алган. Балдар бакчасындагы ишке киришүү үчүн бүткүл персонал манжаларынан издерин берүүгө тийиш, алар укук бузуулар жана соттуулук жок экендигине кепилдик берет. Алгачкы медициналык жардам көрсөтүү жана жүрөк-өпкөнү реанимациялоо боюнча сертификат ден соолугун жана санитардык-эпидемиологиялык нормаларга шайкештигин текшерүү сыяктуу эле милдеттүү.

 

Гигиенанын жана ден соолуктун америкалык жана япондук эрежелеринде жана нормаларында зор айырма байкалат. Японияда ар кандай мектепке чейинки мекемеде бут кийим милдеттүү түрдө алмаштырылат, бирок Америкада бул жөн гана каралган эмес. Америкалык мектепке чейинки баланын тамак-ашы анын япон теңтушунун тамак-ашынан кескин айырмаланат. Наристелер «кошумча тамак берүүдөн» жана эзип бышырылган картошкадан башталат, бара-бара боткого, жүгөрү таякчасына, шорпого, сүт азыктарына жана бутербродго өтөт жана ар кандай макарон азыктары жана эт продуктулары менен улантылат. Японияда балдар кенже курактан тартып көк чай жана чөптөн жасалган суусундуктарды ичип баштайт, бирок Америкада балдар суу жана сүт ичишет.

 

Менин байкоолорум боюнча, АКШда тарбиячынын статусу, ошондой эле эмгегине акы төлөө жогору эмес (жалпы экономикалык өңүткө жана жашоо деңгээлине салыштырмалуу). Мектепке чейинки жеке мекемелерге зор суроо-талапка жана бул мекемелерди каттоонун жана стандартташтыруунун ачык системасынын болушуна байланыштуу мен бул өлкөдө балдар бакчасын ачуу кыйла пайдалуу экенин байкадым.

 

 http://letidor.ru/

Акыркы жаңылыктар

19.07.2018

КР экс-Президенти Р.Отунбаева Малчылардын республикалык слетуна катышат

Үстүбуздөгү жылдын 20-21- июль күндөрү Кыргыз Республикасынын экс-Президенти, “Роза Отунтбаванын демилгеси” эла аралык коомдук фондунун негиздөөчүсү Р.Отунбаева Суусамырда жана Талас облусунда иш сапарда болот. Ал Суусамыр өрөөнүндө өтүүчү Малчылардын V республикалык слетуна катышып, куттуктоо сөзүн сүйлөйт. Ошондой эле ал өз сөзүндө Жайлоо өнүгүү борборлору жөнүндө, алардын малчылардын балдарын өнүктүрүүдөгү ролу ...
18.07.2018

Журналист студенттр үчүн стажировка

«Роза Отунбаеванын демилгеси» эл аралык коомдук фонду «Журналистика» багыты боюнча окуп жаткан студенттер үчүн стажировкадан өтүү мүмкүнчүлүгүн берет.   Милдеттер: Фонддун долбоорлорунун алкагында тексттер менен иштөө, ар кандай маалыматтарды издөө жана түзүмдөштүрүү.   Талаптар: кыргыз жана орус, англис (билгени дурус) тилдерин билүү, маалыматтык материалдарды жазуу жөндөмү, SMM, фото- жана видео тартуу жагынан билимдер жана жөндөмдөр, сабаттуулук, ...
18.07.2018

Жаратылышты сүйүүгө жана курчап турган чөйрөнү коргоого аралаштырабыз!

«Роза Отунбаеванын демилгеси» эл аралык коомдук фонду тарабынан жүргүзүлүп жаткан жана 13-июлда Талас областынын «Барчын» балдар ден соолукту чыңдоо борборунда старт алган «Заманбап көркөм өнөр – балдарга» Арт-лагеринин кызыктуу программасы шейшембиде 17-июлда «Эко-тарбиялоо боюнча билим кербенинен» экологиялык лекция менен толукталды. Алсак, «Глобалдуу ой жүгүрт – чөлкөмдө аракеттен: балдар жана жаштар арасында экологиялык жоопкерчиликти жогорулатуу» ...
17.07.2018

Чгармачылыктан зор шыктануу жана кубанычтар, достукту сүйгөн жагдай, жаңы достор жана кызыктуу таанышуулар - биринчи арт-лагерь старт алды!

13-июлда Швейцариянын КРдагы элчилигинин колдоосу менен «Роза Отунбаеванын демилгеси» фонду уюштурган Арт-лагерь старт алды! Арт-лагерге Талас областынан 150 бала жана КРнын Көркөм сүрөт академиясынын алдындагы көркөм сүрөт мектептеринен 30 бала катышып жатат. Арт-лагердин иши: бий, вокал, гончардык өнөр, дизайн/колдонмо өнөр, кино жана драма, живопись жана кулинардык өнөр боюнча 8 арт-классты камтыйт.   Арт-лагерь иштеген убакыттын ичинде балдар өнөрдүн ар ...
13.07.2018

Оргочор айылында тренинг болуп өттү

Үстүбүздөгү жылдын 9-10-июль күндөрү Ысык-Көл облусунун Жети-Өгүз районундагы Оргочор айылында “Мигранттар үчүн маалыматтык-миграциялык борборду ачууга жана аны туруктуу өнүктүрүүгө көмөктөшүү” долбоорунун алкагында “Мигранттар үчүн маалыматтык-миграциялык борборду ачууда айыл өкмөтүнүн жана айылдык кеңештин депутаттарынын ролу” аталышында тренинг болуп өттү.Тренингдин жыйынтыгы боюнча иш чара өз максатына жетти. Эскерте кетсек, ...
10.07.2018

Жайлоо өнүгүү борборлоруна Кыргыз Республикасынын Улуттук Жазуучулар союзунан белек тапшырылды

Жакында Кыргыз Республикасынын Улуттук жазуучулар союзу «Жайлоо өнүгүү борборлоруна» кыргыз жана орус тилинде жаңы басылып чыккан 100 даана китеп-жыйнакты белекке берди. Бул Жайлоо өнүгүү борборлоруна келген балдар үчүн абдан кызыктуу жана баалуу белек болду. Китеп-жыйнак “Каармандар өз досторун чакырат” (“Герои приглашают своих друзей”) деп аталып, ага 25 балдар жазуучуларынын чыгармалары кирген. Тактап айтканда, балдарга арналган бул ...
09.07.2018

Оргочордо ЖӨБОнун потенциалын арттыруу боюнча тренинг өтүп жатат

2018-жылдын 9-июлунан тартып 10-июлуна чейинки мезгилде Ысык-Көл областынын Жети-Өгүз районундагы Оргочор айылында «Гендердик жактан сезимтал пландаштыруу жана бюджет түзүү маселелери боюнча жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын потенциалын арттыруу» темасына тренинг өтүп жатат. Тренингди Норвегиянын Тышкы иштер министрлиги финансылаган «Региондук жана эл аралык көйгөйлөргө жооп иретинде адамдарды сатууга каршы күрөшүү жана чабал мигранттарды ...
06.07.2018

Америкадан келген математикадагы артыкчылыгы үчүн сыйлыктын ээси менен жолугушуу

2018-жылдын 6-июлунда И. Раззаков атындагы КМТУда математикадагы артыкчылыгы үчүн сыйлыктын ээси Айбилек Алдаярова менен жолугушуу болуп өттү.   А.Алдаярова «Программалоо, СТЕМ. Кыргызстанга пайдалуу болгум келет» темасына презентация жасады (презентацияны шилтеме боюнча жазып алууга болот >>>).   Айбилек программалоо, код коюу жөнүндө, аларды үйрөнүү эмне үчүн маанилүү экендиги жөнүндө, бул жагынан адистешүүнүн түрлөрү жөнүндө, дүйнөнү ...
05.07.2018

Күндүн темасы: 21- кылымга туура келген баланы өстүрүү маселеси канчалык актуалдуу?

Балдарды эртелеп өнүктүрүүнүн маанилүүлүгү, 21- кылымга туура келген баланы өстүрүү маселеси канчалык актуалдуу? деген суроого бүгүн Биринчи Радио “Күндүн темасы” программасында кайрылды.   Эмне үчүн өнүккөн өлкөлөрдө балдарга өзгөчө көңүл буруп ага инвестиция салууну артыкчылык багыт катары карашат?    Бул маселеде дүйнө өлкөлөрүндөгү жүрүп жаткан тажрыйбалар менен “Роза Отунбаеванын демилгеси” атындагы эл аралык коомдук фондунун ...
03.07.2018

«Роза Отунбаеванын демилгеси» эл аралык коомдук фонду «Заманбап көркөм өнөр - балдарга» деген жаңы долбоорду ишке киргизет

 «Роза Отунбаеванын демилгеси» эл аралык коомдук фонду Швейцариянын КРдагы Элчилигинин колдоосу менен жаңы «Заманбап көркөм өнөр – балдарга» долбоорун ишке киргизип жатат.   14-23-июлда Талас областындагы балдар үчүн алгачкы Арт-лагерь өтөт. Бардыгы болуп Арт-лагерь 180 баланы камтыйт, алардын ичинен 30у – булар Баткендеги, Ноокаттагы, Жалал-Абададагы, Ош шаарындагы, Чолпон Ата шаарындагы мектеп-интернаттардын, Бишкек шаарындагы Көркөм ...
02.07.2018

Математика жаатындагы артыкчылык сыйлыгынын ээси Айбилек Алдаярова менен жолугушууга чакырабыз

Жолугушуу 2018-жылы 6-июлда саат 10.00-дө И.Раззаков атындагы КМТУде өтөт (чоӊ акт залы). Айбилек Алдаярова математика жаатындагы артыкчылык сыйлыгынын ээси, оптика боюнча Фэйрфакс аймагынын жогорку мектептер арасында олимпиадасынын жеӊүүчүсү, Улуттук Ардактуу Математика бирикмесинин мүчөсү, так илимдер боюнча Джэймс Мэдисон мектеп клубунун вице-президенти (Вена шаары, Вирджиния штаты, АКШ). Жолугушуу учурунда А.Алдаярова программалоо, математика ...

Издөө

Экс-президенттик институт

«Устат» долбоору

Мектепке даярдык көрүүчү жыл


School of Childhood

Садики на джайлоо

Gardens on jailoo

Балачак мектеби

School of Childhood

Билим фестивалы

«Эко-долбоор»

«Жылдыздар бөбөктөргө китеп окуйт»

КРда мектеп тамак-ашын ылайыкташтыруу

Балдар үчүн мастер-класстар

«Балдар филармониясы»

«Поэзия кечелери»

Биздин басылмалар

«Мекендештер»


mekendeshter-logo

«Бешик ырлары»


beshik-logo

Видео

Добро пожаловать!

«Аларда кандай болду экен?»

«Фонддун долбоорлору»